Profetiska ord om Sverige

Jag har gått in i en ny fas i mitt liv nu när jag börjat med ordförandeuppdraget för Sebastian Staksets evangelisationsorganisation Heart of Evangelism. Alla kampanjer och möten stängdes ner helt plötsligt för Sebastian med team, men man digitaliserade sig snabbt och gör bland annat en youtube-gudstjänst varje vecka som sänds på lördagskvällar klockan 18.00 och en podd görs varje vecka där Sebastian intervjuar en intressant gäst. Det här är sändningar och program som når långt utanför traditionella frikyrkoled. Sprid dessa sändningar i dina nätverk.

För mig som gammal kristen är det så inspirerande att få be för och be tillsammans med personer med bakgrund i grov kriminalitet och missbruk, som har vänt om till Jesus under senaste åren. Sebastian har en unik gåva att nå in i just dessa kretsar. Det är Guds svar på förorts- och gängkriminalitet och dödsskjutningar. Det är evangeliet som är lösningen. Det är den viktigaste målgruppen i alla de kampanjer som planeras.

Alla kampanjer som var planerade under sommaren 2020 har pausats, men vi planerar nu för nästa år och tältkampanjen i Stockholm är framflyttad till 17-22 maj 2021. Kampanjen i Göteborg flyttas också fram till nästa år. Ett antal kampanjer planeras för nästa år på stora arenor i olika städer.

När jag var ute på bönepromenad för någon vecka sedan kom det till mig ett profetiskt ord som jag vill dela. Profetiska ord kan ofta vara mycket enkla och okomplicerade, en uppmuntran och bekräftelse på det man kanske redan vet eller känner på sig. Men ordet var kort och gott att inför nästa år står vi för en period av skörd. Gud verkar i det som händer och min känsla var att Coronakrisen har förberett svenska folket för att höra evangeliet. Vi ska frimodigt gå ut med evangeliet närmaste året, vi kommer att få se många komma till tro på Jesus. Det är segertider. Det är väckelsetider. Det är skördetider. Ljuset vinner över mörkret.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mattlose/stefansward.se/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399
  • Jonas Rosendahl

    Amen!!

  • heidihansdotter

    Vi får hoppas det blir så.

  • wildwest63

    Jag hoppas verkligen att det blir så!

    Det som blir allt mera tydligt är att Sverige o svenskarna fått en relativt enig omvärld att bli kritiska. För ett land som alltid trott att det är världssamvete och vet allt bäst måste det kännas jobbigare än det låter att skriva det. Att vi har dödstal som är fyra gånger högre än övriga Norden tillsammans, att svenskar explicit inte tillåts att semestra i diverse klassiska europeiska semesterländer. Nationell stolthet är bra, men stolthet grundat på något slags översitteri, som Sverige kört åtminstone sedan Myrdalarnas tid, det är inte bra.

    Med otydlighet, icke-fungerande byråkrati, pajkastning och dåligt utbildad personal (det framkommer dessutom hela tiden att språket (!) är ett problem!) har vi på något sätt offrat de äldre. Jag tycker fortfarande den generella strategin att inte stänga landet helt har varit riktig. Men det visade sig tidigt att hanteringen av de som bor på äldreboenden var en katastrof. Hör även privat hur vansinnigt dåligt det fungerat. Kanske kan detta (ett högt pris!) vara det som visar svensken vad som är viktigt i livet – inte Mellot, inte 5Gnät, inte utopistiska idéer om en god värld nån annanstans – det är de svagaste i samhället, de som byggt upp det som vi lever av, detta är viktigt. Och här kan man enkelt anknyta till Bibelns budskap om vad som är viktigt och vad som ska värnas – nämligen vår nästa, våra äldre, våra föräldrar (ett budord!).

    Jag ber och hoppas på en andlig förändring som även påverkar samhället i stort (annars är en väckelse inte mycket värd).

  • https://nyttliv.home.blog Tony Malmqvist

    Hoppas så att det kommer bli så.

  • Lotta

    Amen

  • Mikael Nyman

    Jag kanske blir en glädjedödare nu, men hur kan du vara säker på att det är profetiska ord? En kritik som riktats mot moderna profetior är ju att de ofta är ganska vaga, lite som horoskop, och kan passa in på ganska mycket. Typ ”vi står inför ett andligt genombrott”, eller ”Gud kommer att utföra stora ting”. (Sök på ”prophecy bingo” på Youtube).

  • Tord Ivarsson

    Profetior (de sanna, mind you!) är bekräftelser på det vi redan känner/vet inom oss, och ja, jag vet att Gud idag är i färd med att hälla ut sin Evige Ande över Sverige till frälsning. Gud längtar så obeskrivligt att uppfylla våra böner och inlemma alla dem ibland oss som ska få Guds Rike till arvedel!
    Stefan förvånar visserligen åter och åter med all sin social-liberala nonsens, vars original hellre läses i Aftonbladet, men jag vet att Gud talade till Stefan (som kommer att sköta Seb. Staksets organisation framöver) att väckelsen är här, och jag lever bara för att se (och vara med i) det som Gud kommer att göra.

  • kjell

    Kanske midsommarbröllop, då finns det inte mycket tid över till väckelse?
    http://denytterstatiden.blogspot.com/

  • Mikael Nyman

    På vilket sätt bekräftar detta Stefans profetia?

  • kjell

    Jag bekräftar snarare din glädje, med min glädje att Jesus kommer snart.

  • Mikael Nyman

    Jag är glad över att Jesus kommer. Förhoppningsvis snart, fast det kan vi inte veta säkert, utan det skulle kunna dröja ett tag. För många – inklusive många ”kristna” (Matt. 7) – kommer dock Jesu återkomst att vara en dag av förskräckelse, inte av glädje.

  • Anders Nordin

    Där har du rätt igen, Mikael.

    För den som Sanningen alltid är välkommen just för att den är sann, oberoende av vem som framför den och hur obehaglig den än är, kommer Jesu återkomst att bli till mycket stor glädje. Den största.
    Den som idag avvisar delar av Sanningen avvisar samtidigt Jesus eftersom Han är Sanningen – även den för oss ”obehagliga” delen.
    Mängder av ”kristna” kommer troligtvis att vilja ropa ”korsfäst” – precis som judarna gjorde.
    (Tack för svaret om BV!)

  • Tord Ivarsson

    Poängen är förstås att det bara är DU, om du är en andlig människa, kan avgöra om en profetia harmonierar med ditt eget inre, eller ej och således gäller.
    De skrivna profetiorna är absoluta, ty de är Guds Ord. Det ingår ju i den kristna bekännelsen att Gud själv står bakom sitt Ord.