En sak vi gör i Elimkyrkan på Östermalm i Stockholm, för att bjuda in till vår Alphakurs som startar en vecka in i mars, är att driva en annonskampanj i lokalpressen. Vi har köpt hela sista sidan i lokaltidningen för Östermalms- och Gärdetbor, och första införandet är den här veckan. Vi kommer att göra även samma annonskampanj i Skärholmen där en av församlingens församlingsplanteringar finns.
På länken nedan hittar du tidningen ”Mitt i Östermalm”, klicka på tidningen, och sedan kan du bläddra fram till sidan 32 där vi har vår annons. Vad tror du? Kan en annonskampanj väcka intresse för en Alphakurs? Min uppfattning är ju att vanliga Stockholmare är intresserade av både Gud, Jesus, kristen tro och livsåskådningsfrågor – men i varje fall i Stockholm har alltför få någon kontakt med en fungerande kyrka. Annonskampanjen är ett sätt att få kontakt med folk som vi inte har kontakt med genom församlingens befintliga kontaktnät. Kan det fungera? För min del är jag beredd att pröva frågan, vi kommer att få resultatet när vi ser hur många vi får med på Alpha på grund av annonserna.
http://www.mitti.se/?p=tidn&t=ostermalm
�