Hälsning från min Coronasäng

Här är en liten hälsning från min Coronasäng. Testerna går långsamt nu i Stockholm så det kan dröja innan jag får definitivt besked om jag har fått corona. Men mycket pekar i den riktningen, jag har nu tappat både smak och lukt, vilket är typiska coronasymptom. Det var dock först efter 6 dagar jag tappade lukt och smak. Symptomen började i måndags natt med luftvägsirritationer. Jag tolkade det bara som en liten förkylningssläng, men i torsdags började jag bli betydligt sämre, och kristna intensivvårdsläkaren som är min privata rådgivare menade att jag måste coronatestas. Symptomen har sedan varit hög feber 38,5-39-nivån, helt slut i kroppen där man i princip inte orkar gå upp från sängen, alvedon hjälper dock, ont i hela kroppen. Och kraftigt irriterade luftrör med mycket hosta. Eftersom andningen fortfarande fungerar som den ska kan jag hålla mig hemma och behöver inte åka in till sjukhuset.

Man har ju gått och varit skraj för detta sedan i februari. Nu när man eventuellt har hamnat i denna situation själv, känner jag ändå så mycket av frid och from förtröstan, även om man mår väldigt dåligt fysiskt. Jag tror på Kristus som är uppståndelsen och livet och den som tror på honom ska leva om han än dör. Kristus har vunnit seger över dödens makt, den fysiska döden är oundviklig, men han har lovat oss ett evigt liv. Vi begriper inte förnuftsmässigt hur det praktiskt går till men varken sjukdom eller död behöver vara det avgörande ordet när vi tror på Kristus.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mattlose/stefansward.se/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399
  • http://www.andraget.blogspot.com Andreas Holmberg

    Gud välsigne dej, Stefan, mitt i prövningens ugn (först bältros och nu det här)! Jag har vaknat mycket för tidigt och sitter i Jerusalemrummet bredvid Jerusalemmodellen här på Hållandsgården. Jag är ju numera själv 50+ och väger 100+, så jag är i riskgruppen för corona och har liksom du gruvat mej sen åtminstone min 50-årsdag den 22 mars (som jag ju inte kunde fira som det var tänkt). Hälsningar med Romarbrevet 8 (från början till slut!).

    Jag minns min ”framgångsteologiske” broder från lumpartiden, som personligen var övertygad om att Gud precis alltid ville hela oss redan här i tiden och att vi i princip kunde ”dö friska” genom att Gud liksom plockade hem vår ande bara så där. Vi skulle, som Kenneth Hagin m fl förkunnade, plocka ut vårt helande genom att tänka och tala i tro. Och det gjorde min lumparkompis verkligen, även om han inte alltid själv verkade så helad och framgångsrik. När jag frågade om han inte kände sej usel och dömd för sin svaga tro ifall det hela tiden var den som ansågs begränsa Guds handlingsmöjligheter, gav han det svar som värmde mej och övertygade mej om att han faktiskt var en broder i Herren: ”Andreas, nu finns ingen fördömelse för den som är i Kristus Jesus!” Så är det, och vi får även med vår svaga tro hålla oss till vår starke Frälsare. Och be att du faktiskt inte ska dö nu utan leva – och få fortsätta förkunna Herrens gärningar ett bra tag till. (Och ge oss intressanta analyser av skeendena här hemma och världen…).

    Allt gott för både tid och evighet önskar Andreas i Iggesund (f n på Hållandsgården i Nyland).

  • https://dagarurmittliv.wordpress.com/blog Tony Malmqvist

    Ber om styrka och helande för dig. Gud välsigne dig!

  • Tomas Ask

    Gud Välsigne Dig Stefan, ber om helande i Jesu Kristi Namn!!