Stefan Swärd

Allt mellan himmel och jord

Jag är fortfarande på semester och ägnar mig åt barnbarn i Bergen Norge. Nästa vecka tillbaka i Stockholm och är igång och jobbar igen.

Min ledare i Världen Idag handlar om att försvara kristna tron.

Vi som är kristna behöver reflektera över grunden för vår tro, och varför vi tror. I samtal med människor behöver vi också kunna svara på frågor som ställs. I den evangelistiska förkunnelsen ingår också förklaring och försvar av kristna tron.

  • http://godatankarochfunderingar.wordpress.com Tony Malmqvist

    Intressant att du skriver om detta just nu, precis efter det att Facebook nu har tagit beslutet att stänga av Stanley Sjöbergs Fb-konto. Skrivit om det här. http://helalivetigenom.blogspot.se/2017/08/nar-facebook-inskranker-yttrandefriheten.html

  • Thomas Kärrlander

    Ja, det är ju uppenbart att de kristna, kanske framförallt i vårt land, totalt misslyckades med det, dvs försvara den kristna tron. Och vad blev resultatet av det? Ett fullständigt moraliskt sönderfall följt av att Gud övergav oss. Om han inte sparade sitt egendomsfolk när de syndade, vem kan tro att han ska spara oss?

    Landet befinner sig i fritt fall och det närmaste man kan beskriva det med är Sodom. Guds dom är redan i effekt och det bästa vi kan göra idag är att ropa till Gud som Lot gjorde. Kanske hör HERREN våra böner och sänder en renande eld…

  • gäst & främling

    Luk 19:40 men när dom kristna tiger låter Han ”stenarna” ropa, men det tystas effektiv ner av dom kristna.



Subscribe to Stefan Swärd