Ledare i Världen Idag om vad som händer i världen nu

Notera gärna min ledare i Världen Idag, idag, om att inte vara blind för tidstecknen. Notera att den skrevs innan jag fick en isklump i skallen och hjärnskakning.

Är nyfiken på reaktionerna på den.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mattlose/stefansward.se/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399
  • Ulrika Jansso

    Upp 16:12

    ”Den sjätte tömde sin skål över den stora floden Eufrat, och dess
    vatten torkade ut så att vägen bereddes för kungarna från Östern.”SlutcitatVisst har den floden torkat ut eller har jag bara mardrömt det? Var Saddam och FN inblandat i den händelsen eller har jag mardrömt det också?

  • Ulrika Jansso

    Det är något fel med ”gilla” och ”redigera”. I stället för att kunna redigera texten får jag tydligen i stället gilla den:) Det är alltså jag som har gillat mig själv….fast jag skulle hellre kunna redigera texten.

  • Erik

    Hej
    Stefan!

     

    Nu
    har jag skrivit under tre av dina blogginlägg och inte fått svar från dig någon
    gång, varför?

     

    Du
    skriver:

     

    ”FN:s klimatkonferens tar upp den
    senaste forskningen kring hur det går för vår planet. I den kristna världen var
    det gott om domedagsförkunnare under många år. Det kopplades ihop med
    förkunnelsen om Jesu snara ankomst. Världsbanken publicerade nu en rapport där
    man varnade för att planetens temperatur kan stiga minst 4 grader under
    2000-talet. Det kan försvåra för mänskligt liv att existera på vissa delar av
    vår planet. Ett betydande försäkringsbolag från München, som jobbar med så
    kallade återförsäkringar, och kliver in vid bland annat naturkatastrofer, menar
    i en rapport att de naturkatastrofer som beror på klimatförändringar har
    femdubblats de senaste decennierna. Det handlar framförallt om översvämningar
    och kraftiga vindar. Jag träffade en tysk internationell expert på
    naturkatastrofer som menade att det är en påtaglig ökning av naturkatastrofer
    de senaste 10 åren som beror på klimatförändringar.”

     

     

    Det
    stämmer inte att temperaturen har ökat någonting sen 2000 – talets början.
    Jorden har blivit kallare sen 2004. Det visar dessa VETENSKAPLIGA rapportern:

    http://beforeitsnews.com/alternative/2012/11/ipcc-computer-models-fail-climate-reality-test-2505376.html

     

    http://www.drroyspencer.com/latest-global-temperatures/

     

     

    Ni
    (du och Carl) skriver att det finns bevis på koldioxidens påverkan på klimatet.
    Att ”alla ledande vetenskapsakademier i världen ger sitt stöd till
    klimatforskning”. Jag har efterfrågat en enda artikel som BEVISAR att koldioxiden
    har en väsentlig påverkan på klimatet, alltså inga HYPOTESER eller TEORIER,
    utan BEVIS. Om det finns så många sådana och om alla ”ledande” vetenskapsmän är
    av den uppfattningen, varför ger du mig inga svar? Eller varför får jag inga
    artiklar? Här är en annan artikel som också efterfrågar ett enda bevis för AVG:

     

    http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CE8QFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.theclimatescam.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F07%2Fhandbokfrtnkare1.1.pdf&ei=_uzOUOfJIcSk4ASHiIGQDw&usg=AFQjCNH8ypKRld9V1YuqI7_cRbpl6XV9RQ&sig2=z0yirM0fSaI1rQq8LCeHtQ&bvm=bv.1355325884,d.bGE&cad=rja

     

    Du
    skriver att dem tog upp den ”senaste” forskningen? Fick några klimatskeptiker visa
    sin forskning? Blir det verkligen objektivt om de inte fick visa sin forskning?
    Om de har så fel borde det väl inte vara så svårt att motbevisa dem???

    1000
    framstående forskare, där flera har stark anknytning till klimatet har, var för
    sig, skrivit varför dem anser att CO2 inte har någon märkbar påverkan på klimatet.
    För att se denna kan du läsa:

     

    ”U.S
    Senate Minority Report: More than 1000 international scientists dissent over
    Man-made Global warming Claims. Scientists continue to Debunk ”consensus”
    in 2008″ – detta är titeln.

     

    Du
    hittar den på nätet under:

     

    U.S
    Senate Environment and Public Works Committee

    Minority
    Staff Report (Inhofe)

    http://www.epw.senate.gow/minority

     

    Ser
    fram emot ditt svar!

    Allt gott!
     

  • Wildwest63

    Jag håller med om artikeln. Samtidigt funderar jag på vad det är för någon typ som skulle kunna bli världsledare, bli accepterad av en majoritet av världens länder, t o m framröstad och beundrad av kristna, och alltså bli den personifierade Antikrist som Bibeln pratar om.

    Klimatalarmismen gör något sådant möjligt. Observera att jag inte på något sätt negligerar det som forskarna kommer fram till. Men resultatet av dessa forskningsresultat kan innebära att någon stiger upp och säger att om vi ska kunna rädda denna planet måste drastiska åtgärder införas nu, omedelbart, med en gång. Och sen genomförs det. Med någon sorts kontroll om vad som får köpas och säljas, ett tips är att man bl a ska dra ner på köttkonsumtion o resor.

    Allt är ju bra till stora delar, men plötsligt befinner vi oss i en totalitärt styrd värld där sanningssägarna, oftast kristna, slås ned både medialt o fysiskt. Jag tror att ganska många kristna ledare skulle acceptera att vi, som ”jordens förvaltare”, accepterar inskränkningar i vår personliga frihet för att ”rädda planeten”.

    Det finns ingen annan fråga som skulle kunna samla vitt skilda samhällssystem o religioner än just klimatfrågan. Det är ju t o m möjligt att för en sådan fråga skulle även länder som Iran o Kina acceptera en amerikan! Fortfarande bara spekulationer från min sida, förstås. Att bara kontrollera världsekonomin är inte skäl nog, det måste finnas något mera allvarligt, existentiellt hotande, bakom.

  • Jonasq

    Känns som att nästa sak vi kunde diskutera här är dispentionalism, apokalyptisk litteratur och hur man kan/bör tolka Daniel, Uppenbarelseboken, Mark 13 och Matt 24. Det kunde nog bli en intressant historia. Och viktig. Du kanske vill dra igång något sådant, Stefan?

  • Ulrika Jansso
  • http://profiles.google.com/stig.melin.vasteras Stig Melin

    Jag tror att det spår som Stefan berört här om tidstecknen är viktigare

  • Bo Lönegren

    Det vore verkligen intressant. Men dessa frågor verkar vara tabu i många kyrkor. Kanske till viss del förståeligt efter som en del dommedagspredokningar skjutit långt över målet men frågan är viktig och en förståelse av bla de Bibelställen du pekar på blir bara mer angelägen när vi ser vad som händer i omvärlden. Tänker speciellt på Israel.

  • Flammor

    Jag har skrivit en artikel om detta med rubriken:
    Tidstecken: Eufrat torkar ut:
    http://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken136.htm
    Holger

  • John-Erik Hennersson

    Tack Stefan!
    Spontant, och mycket varmt, vill jag tacka Dig för Det du skriver. Sveriges kristenhet behöver profetröster med Din erfarenhet och skärpa. Jag har vid flera tillfällen under de senaste månaderna, uppmanat den församling jag ofta besöker, att be för Dig.
    John-Erik Hennersson

  • Flammor

    Tack för den ledaren!
    Idag är det forskarna som är profetrösterna.
    I kyrkorna är det tyst…
    Har skrivit en artikel som något lite belyser jordens tillstånd:
    http://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken183.htm

    Holger

  • Christian

    Stefan, Din rubrik skulle nat.vis ha varitnågot i stil med: 
    Ledare i Världen idag om världen idag…

    PS Krya på dig, d v s ge Herren bästa förutsättningarna för läkedomsprocessen… 

  • Jonasq

    Vad menar du? Det är ju i Mark 13 och Matt 24 som Jesus undervisar om tidens tecken.

  • Ulf-lundberg

    Den som kan skapa en varaktig världsfred är nog också en bra kandidat till att bli  ledare för världen. 

  • http://profiles.google.com/stig.melin.vasteras Stig Melin

    Ja Onasq, inte bara där. Läs här den 83-e psalmen
    Här:         http://stig-melin.blogspot.se/

  • Ulrika Jansso

    Tack!

  • uffe_lundberg

    Om man nu tror att en del profetior i Bibeln handlar om vår tid, kanske det här är något att tänka på.

    Jes. 24 om Herrens straff.
    v.5-6
    Ty jorden har blivit ohelgad under sina inbyggare, de har överträtt lagarna, de har förvandlat rätten, brutit det eviga förbundet. Därför uppfräter förbannelse jorden, och de som bor där måste lida vad de har förtjänat. Därför förtärs jordens inbyggare av hetta, så att ej många människor finns kvar.

    v. 19-20
    Jorden brister, ja, den brister. Jorden rämnar, ja, den rämnar. Jorden vacklar, ja, den vacklar. Jorden raglar, ja, den raglar som en drucken, den gungar som vaktskjulet i trädets topp. Dess överträdelser vilar tung på den, och den faller och kan inte mer stå upp.

    Frågan är om det är Herren som straffar direkt, eller om det är människans rovdrift och egoism som så att säga straffar sig själv? Eller är det som dom sjunger i Grotecso: Det är bögarnas fel. 😉

  • Jonasq

    Står inget där om tidstecken vad jag kan se. Måste vara något du för till texten.

  • WO

    Är väl bara några dagar sedan Hamas ledare (Marsal lr vad han heter) mycket tydligt och resolut förklarade att Israels nation skall väck, bort från jordens yta. Typ lite som några versar, 3-5, beskriver det i psalmen…sen om det nödvändigtvis måste tolkas till just dagens läge i de trakterna det är ju en sak. Mycket talar nog för det.

  • Jonasq

    Spekulativ tolkning skulle jag säga.

  • Ulrika Jansso

     Har inte läst Jesaja men enligt Upp 17 är det ”skökans” fel?
    (Kan inte redigera texten så jag reserverar mig för ”layoten”)

    Upp 17:1 

    ”En av de sju änglarna med de sju skålarna kom och talade till mig
    och sade: ”Kom, jag skall visa dig domen över den stora skökan som
    tronar på många vatten.”

    Slutcitat

    Vem/vilka klär sig som ”kvinnan” i texten?

  • Wildwest63

    Det stämmer. Men jag tror det inte är tillräckligt många länder som kan tänka sej att förbehållslöst gå samman om detta. Israel, Hizbollah, Hamas, Iran, Nordkorea – ingen lär gå med på världsfred om man inte har utplånat motparten först. Fred har folk tänkt på i alla tider, men varken Nationernas Förbund eller FN lyckades. Klimatet drabbar alla lika och det går inte att skylla på grannen.

    Men, som sagt, det är rena spekulationer, och det är aldrig bra att gräva ner sej i sånt mer än som ett kvalificerat tidsfördriv. Att Jesus ska komma tillbaka kan man dock få hoppas på när framtiden känns mörk. Han segrar till slut och jag får trots all sunkighet räkna med att jag få vara på den segrande sidan. Utan det hoppet vore livet inte värt att leva.

  • Erik

    Ja dessutom när ingen vill lyssna på andra som hävdar att den mänskliga påverkan på klimatet för försumbar. När det mänsklig påverkan på klimatet har blivit mer en världsreligion än en vetenskap.

    Detta är en mycket intressant artikel om gör kopplingar mellan religion och klimatfrågan. Den är inte lång.

    http://www.svd.se/opinion/klimathotet-var-nya-religion_286169.svd

    Det finns inte ett enda BEVIS på att kolioxiden påverkar klimatet. Varför ska vi då tro det?
    När jag efterfrågar ett Bevis, inga teorier eller hypoteser, ja, då får jag inga svar…

  • http://profiles.google.com/stig.melin.vasteras Stig Melin

    Det är aldrig lätt att foga rätt tid till profetior. Om man fortsätter att läsa Jes. 21 står det att:
     ”På den dagen skall Herren straffa höjdens här uppe i höjden och jordens kungar nere på jorden. De skall samlas ihop som fångar i fånggropen, de skall stängas inne i fängelse. Efter lång tid når straffet dem.”

    Det förefaller mig som det är något som ligger framför oss.

  • Ulrika Jansso

     Jag vet inte men kungarna i Upp 17?

  • WO

    Sant, lurigt är vad det är.

    MEN, ATT kilmatet är på väg åt det varamre hållet är det nog färre som verkligen hävdar. Dvs det som kan diskuteras är i princip VAD som orskar, huruvida det främst är  människan eller om det helt enkrelt beror på annat. Naturen har skiftat ett antal ggr förr, så att det är mer eller mindre opåverkbart är ju en möjlig ”sanning”.

    Det gör ju INTE att vi ska strunta i att minska användandet av fossila bränslen!!!
    De ställer till så oerhört mycket annat elände både i utsläpp av mängder av starkt giftiga ämnen såväl som de gör att vi förblir beroende av nyckfulla diktaturers välvilja att sälja oljan till oss. Eller kolet/gasen

  • westinbo

    Du skriver: ”Notera att den skrevs innan jag fick en isklump i skallen och hjärnskakning.” Ja, risken finns ju att folk undrar om det står rätt till i huvudet om man skriver sådant.

    Vad beträffar din hjärnskakning så misstänker jag att sannolikheten är större i centrala Stockholm för att råka ut för sådant, eftersom där finns så många gamla hus med branta tak. En vinterfodrad moderiktig hjälm skulle kanske kunna bli en stockholmares nya accessoar och kanske något för en entreprenör att fundera på. Det går att bo säkrare i dag men då får man flytta ut från stan. Och tänk på att risken är större att de stackars snöskottarna faller ner på marken än att en gående får is i skallen eftersom det inte är så noga med efterföljandet av skyddsregler. Det hade nog blivit lite värre om du fått en snöskottare i skallen. Passa på och driv en rättsprocess mot det oetiska utnyttjandet av snöskottare i de fina kvarteren tillsammans med Bodström om ni nu ska starta en process mot slarviga husägare.

  • Erik

    Tack WO för svaret :)

    Jag vet inte om jag förstod dig rätt men menar du i början att det är färre som hävdar att klimatet är påväg mot att bli värmare? I sådana måste jag tyvärr hävda att det är så att folk hävdar det. Stefan skriver ju själv det i sin artikel. ”4 grader sen början av 2000-talet”. Vilket inte stämmer.  Det är just det man är rädd för. Att den globala uppvärmningen förstör jorden, fast på olika sätt och att det är människans fel (eller koldioxiden) trots att det inte finns ett enda bevis för det.
    Som du skriver har klimatet ändrats fram och tillbaka, helt naturligt, genom historien. Det har varit tropiskt klimat i våra delar av världen och det har varit istider här. Detta beror främst på solens reaktioner och molnbildningen.

    Angående Fossila bränslen. Javisst de släpper ut en del onyttiga grejer, bortsett från koldioxiden som inte är onyttig, där håller jag med om. Men inget av dessa utsläpper gör att jorden ”går under”. Så låt oss prata om det  i sansad ton utan att skrämma männsikor till livet. Självklart är det något man måste arbeta för att minska. T ex genom teknisk utveckling. MEN ett stort problem med att folk har blivit så engagerade i detta med koldioxiden är alla resurser och pengar som läggs på något som INTE hjälper. Om koldioxiden inte påverkar klimatet så har alla resurser, som kunde läggas på annat slängts bort i onödan. När folk ser att koldioxiden inte försämrar klimatet finns möjligheten att människans engagemang för att förändra verkliga problem minskas.
    Fossila bränslen är långt ifrån ett av de större problemen vi har i vår värld.

    Trevligt!

  • WO

    Uj, jag missade ett ”inte” i första meningen, pinsamt men menade ju att läget som det är, dvs ”det är få som inte anser/tror att det blir varmare”.
    Du läste alltså rätt men jag hade skrivit fel.  *blush*

  • http://bengtwikstrom.blogspot.com/ Bengt Wikström

    Vilken Jesus kommer tillbaka?

    Enligt djupt bibeltroende Jehovas vittnen, kom Jesus tillbaka 1914, men i osynlig skepnad.

    Islam väntar också på Jesus återkomst då judar och kristna, alla blir muslimer:
    Allāhs profet Jesus, son till Maria kommer att förstöra korset, döda grisarna
    och avskaffa skyddskatten – och han kommer inte att acceptera någon
    annan religion än islam. Skriftens folk – judarna och de kristna –
    kommer att tro på honom före hans död, när han stiger ned vid tidens
    ände.http://al-ibadah.com/admin/index.php?article=130

    Judarna väntar på Messias, Jehovas vittnen menar att han redan är här, och muslimer vet att Jesus är muslim.

    Vilken Jesus väntar ni på? Han som kommer tillbaka är inte samma som for — och den judiska Messias har inte ens anlänt…

    Varför leker ni Gud på denna blogg? Vad är det för tecken som inte judarna ser och muslimerna? Vad är det för tecken som drar till sig era blickar? Är ni mer andliga än juden och muslimen?

  • westinbo

     Och varför skulle Jesus vara vägen, sanningen och livet, den enda vägen till Gud? Jag antar att svaret på det bottnar i den personliga tron och den personliga tron bottnar i om man mött denne Jesus. Jag mötte en man från muslimsk bakgrund i Iran som blivit kristen. Och enligt honom är Jesus vägen, sanningen och livet. Men det handlar ju fortfarande om att sätta tilltro till någon annans vittnesbörd, att tro eller inte tro. Men ändå en tro som bygger på att man skall kunna skilja på frukten och äktheten mellan olika utbud av frälsare och sanningar utan att fastna i fördomar och generaliseringar vilket är ganska svårt för oss människor. Men den som ätit gröt i hela sitt liv vet inte vad han missat förrän han fått smaka oxfile.

  • Ulrika Jansso

     Precis så.

    Håller på att lyssna till denna genomarbetade predikan i 2 delar (för att om möjligt lära känna Bibelns Jesus lite mer kontra antikrist)

    http://www.bibelfokus.se/avfallet

  • http://bengtwikstrom.blogspot.com/ Bengt Wikström

    Har Gud kallat alla profeter som trängs på denna blogg? Duger vem som helst i dessa dagar?
    Jag älskar profeten Jeremia. Han visar tecken på sann ödmjukhet när han kallas att profetera:
    — Ack, suveräne Herre! Se, jag förstår ju inte att tala, för jag är bara en pojke.

    Herren Gud svarar genast:
    — Säg inte ”Jag är bara en pojke”, utan till alla som jag sänder dig till skall du gå, och allt som jag befaller dig skall du tala. (Jer 4-8)

    Vem har kallat alla profeter på denna blogg. Är det Gud?

    Jeremia fick i uppdrag att skriva: ”Ta dig en bokrulle och skriv i den alla de ord som jag har talat till dig mot Israel och mot Juda och mot alla nationerna, … från Josias dagar, ända fram till denna dag.” (Jer 36:2)

    Hur skiljer man på äkta och oäkta profetior när alla profeterar i mun på varandra? Vem ska man ta på allvar?

  • westinbo

     Ja, profetiskt tal ska prövas och inte kommer allt som sägs från Gud. Det har säkert skrivits många böcker om detta, jag har nog läst några i mina dagar. Även en Guds profet kan göra misstag. Men Gud ångrar inte sina nådegåvor. Hur pröva profetiskt tal? Genom att stämma av det med bibeln (också ibland en tolkningsfråga), genom att ”pröva anden” i en människa och få en känsla av om det är Guds ande som talar eller kanske en religiös falsk ande. Ja, vi måste vandra i tro, genom andlig intuition och prövning, utan kanske några säkra ovedersägliga bevis. Gud talar ut ur kärlek vilket inte utesluter varning och dom. Se bara på Jesus som också såg vad som fanns i människornas inre. Vi kan också få vandra i det övernaturliga livet med Gud om vi bekänner våra synder och tar emot Jesus i våra liv. Låter kanske naivt, men det är min tro och erfarenhet.

    Gud välsigne dig Bengt. Nu går jag till sängs här i Övertorneå.

  • Ulrika Jansso

     Nu har jag lyssnat och kan verkligen rekommendera den. Nu vet jag även att ”holy drunkness” betyder ”helig fylla” och inte ”heligt drunknande” som jag och min icke-engelska trodde.

    Det är även bilder till texterna och talet. Bilder som underlättar för oss sömndruckna (-drunknande…) att inte somna under predikan.

  • http://bengtwikstrom.blogspot.com/ Bengt Wikström

    Men kärleken är väl ändå inte övernaturlig? Vad kan vara mer naturligt än att älska varandra? (Och de flesta gör det redan, utan kristen tro.)

    Överlevnadsinstinkten är ett annat, otroligt vackert, bevis på naturens egen livskraft.
    Människan vill överleva till varje pris — inte av fruktan för döden — men av kärlek till livet!

    Att vilja se världen gå under, är ett slags andligt kollektivt självmord i mina ögon. En onaturlig tanke helt enkelt. Dessa tankegångar hör hemma i självmordssekter…

    Jag blir så ledsen och uppgiven över er kristna människosyn, där den jordiska människan alltid är av sämsta sort, och den övernaturliga alltid av bästa kvalité.

    Varför allt detta tal om övermänniskor? Folk från Övertorneå är bra som dom är! In´t behövs nå mer!

    Tack för ditt svar. Och jag önskar dig den bästa av världar, den naturliga!

  • Ulf-lundberg

    Ja, självutnämnda profeter finns det gott om. Bästa sättet att testa en profetia är väl att se om det blir som man säger? Svårt dock när det handlar om tusentals år innan den ev. slår in. Och det är inte bara bibelns profetior som anses gå i uppfyllelse. Nostradamus är ju ett bra exempel. Med lite god vilja kan man tolka det mesta. 

  • Erik

     Fanns det ingen artikel??

  • http://bengtwikstrom.blogspot.com/ Bengt Wikström

    Har nu läst igenom pdf-versionen om det stora avfallet. Tack för tipset.

    Är inte Antikrist en falsk religion, beslöjad bakom en förföriskt vacker kärlekslära?

    Jag älskar Stefan Swärd. Men älskar han mig? Om inte; kan hans religion förmå honom att älska mig, känna anknytning, en personlig relation? Jag tror inte det.

    Jag saknar religion och ändå tror jag — av hela mitt hjärta och förstånd — att kärleken är den avgörande drivkraften i mitt liv.

    Stefan Swärd fick en isklump i skallen. Jag får på skallen av Jehovas vittnen, Svenska kyrkan, Livets ord och Katolska kyrkan, när jag frågar: ”Älskar ni mig?”

    Jag möts av olika ansträngda svar kring temat ”Jesus älskar mig” men det är ju inte frågan.

    Det räcker nämligen inte att bli älskad av Gud, man behöver känna sig älskad av sina medmänniskor också. Därför blev Jesus människa! Det räcker inte att bli älskad av Gud!

    Religioner talar om kärlek men vet inte vad det är.
    Den dagen Stefan Swärd skriver att han älskar mig är det ett gudsbevis! Men jag älskar honom förstås ändå. Jag tror ju på kärleken.

  • Sward

    Jag älskar dig Bengt,
    men har inte något minne av att vi har träffats. Men nätkärlek är väl också kärlek,
    allt gott,
    Stefan Swärd

  • Ulrika Jansso

     Tack.

  • Ulrika Jansso

     Tack.

  • AlmaM

     Erik du har verkligen snöat in på ett spår där typ ingen orkar ta dig på allvar. Stefan har hjärnskakning och de artiklar du vill läsa är så lättillgängliga, Carl har gett dig en lista. Bara ge upp nu! Det säger jag i alla välmening, det börjar bli pinsamt.

  • Erik

     AlmaM, Jag struntar i om jag struntar i om jag är pinsam :)

    Grejen är att det inte finns några BEVIS på att koldioxiden påverkar klimatet. bara HYPOTESER OCH TEORIER. Carl lista på artiklar var artiklar där han visade att några klimatskeptiker fick skriva i tidningar, det hade ingenting med bevis att göra.

    AlmaM, det som blir pinsamt är när folk går till personangrep eller dylikt mot dem som vill ha bevis. Det visar ju som vi alla vet, att man saknar argument och går på budbäraren istället. Så om artiklarna som BEVISAR CO2 påverkan på klimatet är så lättillgängliga, snälla lägg upp dem här. Innan jag fått bra bevis ”ger jag inte upp”. Annars tycker jag att hela diskussionen om global Warming blir väldigt pinsam, om man inte ens har bevis för det. Eller?

  • http://bengtwikstrom.blogspot.com/ Bengt Wikström

    Dina ord är tydliga gudsbevis som värmer i vinterkylan!

  • Erik

     Det verkar, trots allt, som att det inte finns några bevis på CO2s påverkan på klimatet. Mycket intressant!